Proiectul „Competențe digitale pentru posturile și activitățile generate de crearea serviciilor de telemedicină în întreprinderile medicale din regiunile Nord Est și Nord Vest – teleSAN”

 

1. CONTEXTUL PROIECTULUI teleSAN

În Agenda digitală pentru Europa 2020-2030, se menționează : “creșterea serviciilor de telemedicină arată digitalizarea tuturor sectoarelor societății”. Utilizarea TIC în sănătate are un impact major în furnizarea serviciilor (ex.telemedicina) prin îmbunătățirea monitorizării la distanță a pacienților, interpretarea în timp real a datelor medicale și o decizie rapida a modului de continuare a tratamentului și asigurarea securității și confidențialității datelor medicale. În România, telemedicina este reglementată  prin OG196/18.11.2020 și HG196/10.02.2022).

Viitorul pe termen scurt și mediu este cu siguranță al telemedicinei și pentru că practica va arăta că este eficientă, se va schimba pentru totdeauna modul în care va fi practicată medicina. Pentru ca telemedicina să fie însă utilă pacienților și profesioniștilor din sănătate, sînt necesare modificări în sistemul actual de furnizare a serviciilor medicale. Integrarea serviciului de medicină online în sistemul de sănătate este plin de provocări: adoptarea tehnologiilor în modalitatea de furnizarea a serviciilor medicale, dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților pentru a fi capabili să utilizeze aceste tehnologii și noi atribuții și posturi generate de transformarea digitală.

Anchetă anuală EU-SILC arată că în anul 2022, 4,9% dintre români declară că au nevoi nesatisfăcute de asistența medicală din cauza costurilor, distanței sau perioadelor de așteptare. Digitalizarea sistemului medical e o tranziție importantă. Utilizarea electronică a datelor, interoperabilitatea și telemedicina vor duce la creșterea accesului la servicii de sănătate, la îmbunătățirea lor, reducerea erorilor, optimizarea managementului și a planificării resurselor în sănătate.

Teleconsultația oferă o soluție pentru accesul populațiilor insuficient deservite. Conform datelor din ancheta Eurofound, în perioada 06.2020-12.2021, numărul adulților care au beneficiat de o teleconsultație a crescut cu aproximativ 25%.

În 2023,Consiliul EU a emis 2 recomandări pentru ca statele să faciliteze accesul cetățenilor la formarea de competențe digitale prin oferta de formare continuă. Consiliul consideră dezvoltarea competențelor digitale o prioritate strategică și că este necesar ca firmele să-și formeze angajații pentru o utilizare creativă, sigură, etică și responsabilă a tehnologiei, fondată pe înțelegerea modului în care ea funcționează. Competențele digitale vor creste capacitatea de inserție profesională și vor permite atingerea obiectivelor fixate de Consiliu pentru 2030.

România ocupă poziția 27 din punct de vedere al dimensiunii capitalului uman în cadrul DESI 2022 (Cf Raport Digital Economy and Society Index) și se confruntă cu o lipsa mare de competențe digitale. Conform DESI 2022, nivelul scăzut al competențelor digitale din țară, reduce creșterea ritmului digitalizării companiilor.

România are rezultate cu mult sub media UE pentru competențele digitale de bază (28% în RO vs 54% în UE) și a celor peste nivelul elementar (9% în RO vs26% în UE). 41% dintre cetățenii din România au competențe cel puțin de baza în creare de conținut digital, sub media UE, care este de 66 %.

În Planul de Dezvoltare Regională Nord-Est 2021-2027:

  • Zonele rurale din RNE au accesibilitate scăzută la informație, servicii publice, aplicații tip e-administrație / sănătate/ educație /ocupare
  • Din analiza teritorială a înzestrării gospodăriilor cu calculatoare rezultă că în RNE, doar puțin peste jumătate dintre acestea dețin un calculator personal (57,8%), nivel care plasează RNE pe ultimul loc, cu 10% mai mic decît media națională.
  • În RNE două treimi din persoanele între 16-74 de ani au utilizat (vreodată) calculatorul, valoarea fiind mai mică față de nivelul național (72,7%)
  • O cincime din totalul populației din RNE nu a accesat niciodată internetul
  • Doar 25% din personalul din întreprinderile active din RNE utilizează un calculator conectat la internet, cu 6% mai puțin față de nivelul național.

În Planul de Dezvoltare Regională Nord-Vest 2021-2027 se menționează:

  • doar 35,6% firme din RNV au site web
  • Există acces inegal la asistența medicală (diferențe între grupurile socio-economice și zone urbane vs rurale)
  • Sînt prevăzute investiții pentru servicii și echipamente pentru transformarea digitală a întreprinderilor
  • Este necesară întărirea sistemului primar de sănătate, mai ales în rural unde accesul la servicii de sănătate este deficitar
  • Modernizarea, digitalizarea și dezvoltarea serviciilor de sănătate prin Dezvoltarea sistemelor de telemedicină
  • Exista zone rurale de munte și izolate unde accesul la servicii medicale e deficitar, deplasarea în centrele urbane fiind dificilă
  • Exista potențial mare pentru telemedicină pentru că:•RNV ocupă locul al 2 lea la nivel național la ponderea personalui ce utilizează PC și PC conectat la internet• RNV este pe locul al 3 lea la numărul gospodării dotate cu computer(72%)•61% din cetățeni utilizează zilnic internet, 12% din cei de 16-74 ani au interacționat cu autoritățile prin internet •conectarea la internet a gospodăriilor este mare (74%).

În faza de pregătire a proiectului teleSAN, echipa Asociației PARTENER – Grupul de Inițiativă pentru Dezvoltarea Locală a efectuat o studiu pentru identificarea problemelor și a nevoilor angajaților din întreprinderile private din domeniul sănătății din regiunile Nord Est și Nord Vest. Principalele concluzii sînt :

  • TRANSFORMAREA DIGITALĂ a activităților firmelor din domeniul sănătății este un proces ireversibil
  • Tehnologiile Și telemedicina au fost introduse în practica firmelor medicale mult mai repede decît ERA prevăzut sau de dorit. În perioada pandemiei COVID19 au fost suspendate activitățile multor firme medicale în starea de urgență, cele funcționale trebuind să găsească soluții pentru multe solicitări care pînă atunci nu existau sau nu aveau o frecvență atît de mare (consultațiile online cresc exponențial, telemunca, prezentarea ofertelor și serviciile “s-au mutat pe internet”…).
  • În multe zone rurale, accesul la servicii medicale e deficitar, deplasarea în centrele urbane fiind dificilă
  • Insuficiența sau lipsa competențelor digitale afectează nivelul de securitate În gestionarea documentelor Și A Informatiilor medicale ale pacienților. Riscul unor procese este o amenințare majoră
  • EXISTĂ NECONCORDANȚĂ ÎINTRE COMPETENȚELE ANGAJAȚILOR ȘI CELE SOLICITATE DE ANGAJATORI. Schimbările din ultimii ani (noile tehnologii, emigrația, îmbătrînirea forței de muncă etc) au generat modificări mari în cererea de competențe. Ocupațiile cheie (medic, asistent medical, recepționer medical, infirmier) sînt vizate prioritar de transformarea digitală. •Există și activități/posturi noi. •Oferta de instruire nu s-a adaptat, iar firmele din domeniul sănătății din RNE, RNV și din țară se confruntă cu lipsa de personal calificat. •Se solicită niveluri din ce în ce mai înalte ale calificărilor, noi conținuturi ale muncii, iar competențele digitale au devenit o obligație. •Pentru a face față acestui decalaj de competențe, unele firme fac formarea intuitiv la locul de muncă
  • LEGATURA SLABĂ DINTRE FORMARE ȘI CEREREA DE COMPETENȚE. Problema cheie este compusă din multiple probleme:•lipsa mecanismelor de anticipare a nevoilor de competențe din firme •curricule insuficient adaptate cerințelor de pe piața muncii actuale/viitoare •derulare formală a cursurilor.
  • DISPONIBILITATEA SCAZUTĂ A FIRMELOR DE A SPRIJINI FORMAREA ANGAJAȚILOR. Disponibilitatea firmelor de a investi in dezvoltarea competențelor angajaților este sub nivelul UE (27,40% în România vs 60% în UE), ponderea celor ce oferă formare în digitalizare/TIC stagnează în România la 6%,sub media UE. Ancheta cu furnizorii de formare din România arată ca 48% din ei consideră că managerii din România cred ca formarea forței de muncă este nerelevanta/inutilă. Cf Anchetei Eurostat, pentru educația adulților (2021), lipsa de sprijin a angajatorilor pentru participarea persoanelor de 25-64 de ani la educație și FPC este un obstacol mai mare în România decît în UE. Acesta este un obstacol pentru 30% din respondenții din România față de media UE de 8%.
  • Neadaptarea COMPETENȚELOR DIGITALE ale angajaților la cerințe, inclusiv posturile noi. Nu se cunoaște nivelul real de competențe digitale, programele școlare includ doar competențe digitale generale. Nivelul de competență este intuitiv (mulți au învățat singuri) și în loc de o practică profesionistă, lucrează cum a învățat.
  • Programele de formare la locul de munca sînt puține și orientate pe competențe digitale necesare în prezent. Nu există programe de formare care să ia in calcul obiectivele de dezvoltare ale firmei și competențele necesare pe termen mediu, lung (3-5 ani).

2. OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI teleSAN

Promovarea mobilității profesionale și îmbunătățirea adaptabilității angajaților din întreprinderile din sectorul sănătății din regiunile Nord-Est și Nord-Vest la schimbările actuale și viitoare ale pieței muncii prin dezvoltarea de competențe digitale relevante pentru activitățile și sarcinile posturilor esențiale și impactate prioritar de transformarea digitală a serviciilor de sănătate.

3. OBIECTIVELE SPECIFICE (OS) ALE PROIECTULUI teleSAN

  • OS1: Creșterea nivelului de informare, a gradului de conștientizare și de motivare a 605 angajați din întreprinderi din regiunile Nord-Est și Nord-Vest pentru asimilarea și dezvoltarea nivelului de competențe digitale, ca premisă pentru Promovarea mobilității profesionale și a performanței la locul de muncă în acord cu transformarea digitală a serviciilor medicale.
  • OS2: Îmbunătățirea și certificarea nivelului de competențe digitale relevante pentru 605 angajați din întreprinderi cu activitate în sectorul sănătății din RNE și RNV prin abordări inovative și 2 dispozitive de formare compuse din 5 programe de formare online dedicate.

4. ACTIVITĂȚILE ȘI SUBACTIVITĂȚILE PROIECTULUI teleSAN

  • Activitatea no.1 (A1): Evaluarea inițială a competențelor digitale ale grupului țintă la intrarea în operațiune.
    • Subactivitatea 1.1.(A1.1): Evaluarea inițială a competențelor digitale ale grupului țintă la intrarea în operațiune
  • A2: Organizarea și derularea a 25 de sesiuni de formare profesională continuă – Competențe digitale relevante pentru activitățile și sarcinile locurilor de muncă impactate de transformarea digitală în întreprinderi cu activitate în domeniul sănătății din regiunile Nord-Est (RNE) și NORD VEST (RNV).
    • 1.: Organizarea și derularea a 25 de sesiuni de formare profesională continuă – Competențe digitale relevante pentru activitățile și sarcinile locurilor de muncă impactate de transformarea digitală în întreprinderi cu activitate în domeniul sănătății din regiunile Nord-Est (RNE) și Nord-Vest (RNV).
  • A3: Selecția grupului țintă
    • 1.: Campanie de informare a grupului țintă cu privire la activitățile proiectului
    • 2.: Organizarea și derularea unei campanii de conștientizare și motivare a angajaților din întreprinderi medicale din RNE și RNV cu privire la importanța și necesitatea actualizării competențelor digitale ca premisă a mobilității profesionale în contextul transformării digitale a serviciilor de sănătate
    • 3.: Identificarea, recrutarea și selecția grupului țintă
  • A4: Organizarea derulării proiectului
    • 1.: Managementul proiectului (planificarea, organizarea, conducerea și evaluarea proiectului)
    • 2.: Organizarea și administrarea resurselor umane
    • 3.: Organizarea și derularea activităților de monitorizare a etapelor implementării activităților proiectului
    • 4.: Activități suport management (activitate de decontare a cheltuielilor indirecte ale proiectului)
  • A5: Informare și publicitate
    • 1.: Asigurarea și implementarea acțiunilor de vizibilitate, transparență și comunicare specifice Programului PEO 2021-2027

5. REZULTATELE AȘTEPTATE ALE PROIECTULUI teleSAN

  • Rezultat no. 1 (R1) – Creșterea cu minim 605 a numărului de persoane informate ce conștientizează și devin motivate că asimilarea și dezvoltarea nivelului de CD e o premisă esențială pentru promovarea mobilității profesionale și a performanței la locul de muncă corelat cu transformarea digitală a serviciilor medicale
  • R2 – Îmbunătățirea competențelor digitale relevante a angajaților în ocupații cheie din întreprinderile din RNE și RNV active în domeniul sănătății pentru a fi activi în posturile esențiale și impactate prioritar de transformarea digitală
  • R3 – Creșterea cu 605 a numărului de persoane care beneficiază de programe de formare în competențe digitale relevante pentru transformarea digitală a serviciilor de sănătate
  • R4 – Întărirea nivelului competențelor digitale relevante ale angajaților pentru activitățile, sarcinile, posturile/locurile noi de muncă generate de transformarea digitală, impactul tehnologiilor și digitalizarea serviciilor de sănătate în întreprinderile medicale din RNE și RNV și certificarea a min. 560 persoane în 5 domenii/arii de competențe conform Cadrului European de Competențe digitale (DigComp 2.2)
  • R5 – Creșterea și îmbunătățirea ofertei de formare profesională în domeniul competențelor digitale a angajaților care să susțină transformarea digitală reușită în întreprinderi cu activitate în sectorul sănătății din RNE și RNV
  • R6 – Creșterea și îmbunătățirea accesului la învățare pe tot parcursul vieții pentru angajați de toate vârstele într-un cadru formal și online, actualizarea cunoștințelor și a competențelor digitale a forței de muncă și promovarea unor căi de învățare flexibile în sectorul sănătății din RNE și RNV în vederea adaptării activității întreprinderilor la dinamica sectorului și transformarea digitală
  • R7 – Creșterea nivelului de pregătire a 20 întreprinderi medicale din RNE și RNV pentru a răspunde adecvat dinamicii pe termen lung a sectorului de sănătate, în primul rând legat de digitalizare, telemedicină și industria 4.0
  • R8 – Creșterea numărului de acțiuni de sprijin a adaptării angajaților și a întreprinderilor cu activitate în sectorul sănătății din RNE și RNV la schimbare
  • R9 – Creșterea calității și diversificarea instrumentelor de susținere a angajaților din întreprinderile din RNE pentru a accesa programe de formare continuă în domeniul competențelor digitale
  • R10 – Promovarea și contribuția la promovarea egalității de gen
  • R11 – Promovarea nediscriminării și prevenirea oricărei forme de discriminare
  • R12 – Promovarea accesibilității pentru persoane cu dizabilități la toate activitățile și toate spațiile în care se desfășoară proiectul
  • R13 – Acțiuni și contribuție financiară pentru dezvoltarea competențelor și locurilor de muncă verzi și a economiei verzi
  • R14 – Acțiuni de promovare și contribuție financiară pentru dezvoltarea competențelor și a locurilor de muncă digitale
  • R15 – Pachet de 42 acțiuni și măsuri pentru implicarea GT în activitățile proiectului și asigurarea prezenței numărului propus al GT în activități
  • R16 – Creșterea numărului de acțiuni și măsuri pentru durabilitatea rezultatelor și sustenabilitatea activităților post-proiect

6. GRUPUL ȚINTĂ AL PROIECTULUI teleSAN

Grupul țintă al proiectului este reprezentat de 605 persoane care au următoarele caracteristici:

  • Sunt angajaţi cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau parțială) într-o întreprindere privată din sectorul sănătății din RNE sau RNV, cu întreprinderea încadrată pe unul din codurile CAEN: 8610, 8621, 8622, 8623, 8690 (Rev. 2);
  • Au studii de nivel liceal, postliceal, universitar, postuniversitar sau doctoral (ISCED 3-7);
  • Au între 18 ani împliniți și sub 65 de ani;
  • Postul ocupat este în RNE sau RNV, pe unul din codurile COR: 221201 – Medic specialist, 222101/325901 – Asistent medical generalist, 334403 – Recepționer medical, 532103 – Infirmier/Infirmieră;
  • Nu beneficiază/nu au beneficiat de activități similare finanțate PEO;
  • Au domiciliul sau reședința în unul din județele din RNE sau RNV (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui pentru RNE sau Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj pentru RNV)

7. CONDIȚIILE DE PARTICIPARE LA ACȚIUNILE PROIECTULUI teleSAN

Pentru întreprinderi:

  • Întreprindere privată (= persoana juridică constituită, în mod liber, în toate formele, respectiv: societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; societăţi cooperative, reglementate de Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; asociaţii şi fundaţii, cooperative agricole şi societăţi agricole care desfăşoară activităţi economice) cu activitate în sectorul sănătății din Regiunile Nord-Est și Nord-Vest
  • CAEN autorizat (principal sau secundar) pe una din activitățile: 8610, 8621, 8622, 8623, 8690 (Rev. 2).
  • Sediul social în RNE sau RNV (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui pentru RNE sau Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj pentru RNV)

Pentru angajați:

  • Sunt angajaţi cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau parțială) într-o întreprindere privată din sectorul sănătății din RNE sau RNV, cu întreprinderea încadrată pe unul din CAEN: 8610, 8621, 8622, 8623, 8690 (Rev. 2);
  • Studii de nivel liceal, postliceal, universitar, postuniversitar sau doctoral (ISCED 3-7);
  • Au între 18 ani împliniți și sub 65 de ani;
  • Postul ocupat este în RNE sau RNV, pe unul din codurile COR: 221201 – Medic specialist, 222101/325901 – Asistent medical generalist, 334403 – Recepționer medical, 532103 – Infirmier/Infirmieră;
  • Nu beneficiază/nu au beneficiat de activități similare finanțate PEO;
  • Acord de prelucrare GDPR,
  • Au domiciliul sau reședința în unul din județele din RNE sau RNV (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui pentru RNE sau Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj pentru RNV)

8. DOCUMENTELE NECESARE ÎNSCRIERII ANGAJAȚILOR LA PROIECTUL teleSAN

  • Copie carte de identitate
  • Copie Diplomă de absolvire studii (ISCED 3-7)
  • Declarație de consimțământ privind acceptul de prelucrare a datelor cu caracter personal – cf. model furnizat
  • Adeverință de salariat care menționează ocupația (cod COR), norma de lucru (întreagă/parțială), durata (determinată/nedeterminată) – cf. model furnizat
  • Declarație că nu este angajat la solicitantul proiectului și că nu a beneficiat/nu beneficiază de activități similare finanțate prin PEO – cf. model furnizat

9. AVANTAJELE PARTICIPĂRII LA PROIECTUL teleSAN

  • Participare gratuită la toate activitățile din proiect
  • Toți participanții beneficiază de o subvenție
  • Timp câștigat prin derularea online a activităților de formare
  • Programe de formare create în funcție de nevoile de formare ale fiecărui participant la proiect
  • Activități corelate cu strategiile de dezvoltare ale fiecărei întreprinderi
  • Orarul zilelor de formare este stabilit în acord cu programul zilnic al beneficiarilor
  • Participarea la cursuri și celelalte activități nu necesită mult timp și efort din partea beneficiarilor
  • Dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor digitale pentru creșterEA performanței la locul de muncă
  • Adaptabilitate sporită la cerințele și sarcinile viitoare ale locurilor de muncă generate/impactate de digitalizare
  • Acces gratuit la instrumente, metode și practici moderne de formare (metode și practici de moderne de formare pentru anticiparea modului în care vor fi modificate activitățile și sarcinile specifice locurilor de muncă din sectorul sănătății prin transformarea digitală)
  • Certificate recunoscute la nivel sectorial, național și european
  • Echipele de conducere din întreprinderile medicale vizate de proiect vor fi informate despre importanța, avantajele, necesitatea formării profesionale a angajaților (prin întâlniri directe și online)
  • Firmele vizate de proiect vor beneficia de măsuri pentru reducerea decalajului dintre cunoștințele/pregătirea angajaților și provocările generate de schimbările continue și majore generate de digitalizarea serviciilor de sănătate și telemedicină
  • Toate întreprinderile beneficiare vor fi pregătite mai bine pentru schimbările și evoluția permanentă a mediului în care acționează (prin participarea la activitățile proiectului angajații pot să susțină procesul de transformare digitală a activităților din firmă)

Avantaje exclusive:

  • Proiectul teleSAN este singurul proiect din toate cele care sunt finanțate care se adresează exclusiv întreprinderilor medicale.
  • Formatorii din proiectul teleSAN sunt practicieni în digitalizare și TIC, iar unii lucrează în sectorul sănătății ca ingineri de sistem ori specialiști TIC în întreprinderi/unități medicale sanitare și, de aceea, cunosc foarte bine problemele existente în domeniul firmelor medicale și cum lucrează medicii, asistentele și întregul personal cu aplicațiile medicale sau sarcini ce rezultă din obligațiile curente (raportări, SIUI, rețeta electronică, telemedicină, lucrul cu CJASS etc).
  • Programa (curricula de formare) are prevăzute discipline care se referă la aplicarea competențelor digitale în sectorul sănătății (e-Sănătate, SIUI, aplicații digitale în sănătate, dosarul electronic al pacientului, Serviciile de telemedicină : teleconsultația, teleexpertiza, telemonitorizarea, teleradiologia etc)
  • teleSAN este singurul proiect din toate proiectele actuale abordează aceste teme pentru angajații din întreprinderile medicale private.
  • Toate celelalte proiecte au o programă de formare generalistă si nu au experiență relevantă de formare în domeniul medical.
  • În baza acordurilor cu Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR) și Colegiul medicilor din România (CMR) medicii și asistenții medicali vor putea primi credite de formare ( 30 EMC).
  • beneficii financIare pentru participanții la cursuri :
    • Toți angajații în posturile cheie impactate prioritar de transformarea digitală a serviciilor de sănătate din întreprinderile medicale private din regiunile Nord Est și Nord-Vest (medici specialiști, asistenți medicali generaliști, recepționeri medicali, infirmiere) care vor participa la activitățile de formare profesională vor primi sume de bani pentru a fi motivați să participe, să fie activi și să finalizeze cu succes cursul :
      • Toți cursanții vor primi o subvenție de formare :
        • maxim 250 lei pentru programele de scurtă durată (80h)
        • maxim 400 lei pentru programele de lungă durată (120h)
      • Pentru programele de formare de scurtă durată (80h) :
        • Maxim 3 cursanți din fiecare grupă de formare (max. 28 de persoane/grupă) vor primi în plus față de subvenția de formare, un premiu de 100 lei pentru implicare activă și frecvență completă la activitățile de formare (în caz de număr mai mare de 3 cursanți se va trage la sorți numărul de 3 cursanți)
        • Toți cursanții care finalizează integral cursul (prezență + examen de evaluare finală) vor primi un premiu de asiduitate în valoare de 100 lei ca măsură de sprijin financiar și de încurajare a finalizării procesului de formare.

10. DATE SUPLIMENTARE

  • Titlu Program: Fondul Social European+, Programul Educație și Ocupare 2021-2027
  • Axa prioritară: P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității”
  • Titlu proiect: „Competențe digitale pentru posturile și activitățile generate de crearea serviciilor de telemedicină în întreprinderile medicale din regiunile Nord Est și Nord Vest – teleSAN”
  • Cod SMIS proiect: 334792;
  • Număr contract : 381/20.08.2025
  • Beneficiar: Asociația PARTENER – Grupul de Inițiativă pentru Dezvoltarea Locală
  • Valoarea proiectului: Valoarea totală eligibilă: 4.545.371,22 lei; Valoarea eligibilă nerambursabilă din partea FSE+: 3.863.565,54 lei
  • Perioada de implementare a proiectului: 01.09.2025 – 31.08.2028
  • Aria geografică: Regiunea Nord-Est și Regiunea Nord-Vest (Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui și Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj)

 

Pentru informații suplimentare ne puteți contacta prin email : executiv@asociatia-partener.ro sau secretariat2@asociatia-partener.ro

 

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați mfe.gov.ro